Reegn

Alltså, igår regnade det rätt mycket och hästarna fick vila, idag hade jag inte med i beräkningen att det skulle regna kanske ännu mer! Men, det gjorde det. Min plan från början var att rida både Clea och Greta, men jag ändrade planen och lät Clea vila idag med. Greta fick skrittas ut en lite längre tur tillsammans med Emma och Micke. Hade stod i vindskyddet när jag hämtade in henne från hagen så hon var faktiskt inte ens blöt, och det gjorde ju inget. Hade jag valt att rida Clea hade jag haft en betydligt blötare häst... 

Greta brydde sig inte om att det regnade iaf, hon kom glatt ut ur vindskyddet när hon såg att jag kom med grimman. Hon vill alltid vara med! I söndags när jag skulle rida låg hon och sov sin förmiddagslur men kom snabbt upp på benen och kom fram till mig istället. 


Imorgon är planen att det inte ska regna och att jag förhoppningsvis rider båda pållarna.

Ha det gött//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0