Pay & jump

Åkte till Hammarö imorse med Greta för att hoppa på deras Pay and jump. Först fick hon trava runt en 30 cm - klass och det gjorde hon jättebra! Vi fick med oss en bom för hon lyfte inte ordentligt på benen, tyckte nog det var löjliga små hinder! Men eftersom det var första gången ville vi bara köra väldigt lågt så hon skulle kunna gå över hindren om hon skulle bli tveksam och stanna eller så. Men hon kändes inte alls spänd, första varvet jag red inne på framhoppningen var hon lite spänd sen släppte det och hon var hur cool som helst och kändes jättefin! Inne på banan var hon också avslappnad och tittade inte direkt på nånting, hon bjöd på hindren och det fanns inga tveksamheter. 
 Efter första klassen hann vi precis ut och pusta ett par minuter innan vi gick in på banan igen och hoppade 40 denna gång. Tog de flesta hinder i galopp denna gång, det är ju betydligt lättare att hoppa i galopp tycker jag  (och Greta med tror jag) men det är lite lättare att svänga och få bra anridningar i trav så det var därför jag gjorde det innan. Hålla igång i galopp och samtidigt styra runt en hel bana får bli nästa projekt! Hon var kanonfin första halvan av banan i 40, sen blev hon lite trött kände jag och det var inte konstigt för det var många språng.  Ett par hinder på slutet blev i trav och ett av dom rev hon, hon sprang bara igenom det kan man säga, struntade i att hoppa helt enkelt. Så kan det gå när det är lågt,  har märkt det när vi har hoppat hemma också att hon hoppar inte alltid när det är för lågt, bara springer över... Men någon rivning är skitsamma, hon bjöd på hindren och hade inte en enda antydan till att vägra någon gång och det är det viktigaste tycker jag! Sista språnget blev jättebra och jag är supernöjd med henne och dagens insats. 

Det kändes inte alls som det var första gången hon var på "tävling" och jag tror hon tyckte det var väldigt roligt! Hade trott att hon skulle vara lite mer tittig kanske, men det fanns inte mycket till tveksamhet. Hon bara hade öronen framåt och sprang dit jag styrde! 

Goa ponnyn!


När jag kom hem red jag Clea en sväng och hon fick galoppera och hoppa ett par språng i skogen, och oj vad pigg och glad hon blev! Tänk att det kan vara så kul att hoppa! 

//Camilla 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0