Hästjobb

Idag fick jag två för en kan man säga. Emma ville rida Clea så det fick hon göra samtidigt som jag red Greta. Så då fick jag mina två hästar motionerade på samma gång! Vi red till skogen och tog ett varv där, det var mysigt! Blev lite galopp också och det gillade dom, pigga och glada men inga dumheter! 

Igår blev de ovannämda hästarna motionerade också, men även Maya fick en liten omgång så då var det fullspäckat schema! Inte så mycket ridning på henne men satt upp ett par gånger och satt upp i stigbygeln för första gången! Sen tog vi promenad med sadel och stigbyglarna hängande. Hon brydde sig inte om det alls faktiskt . Vi tränade lite start och stopp också och hon var jätteduktig! Snart är det bete för Mayas del så tänkte rida på henne en gång till innan det sen får hon smälta det under semestern :)

Bild på nykammad Clea och hoppande Greta! //C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0