Halloj!

Idag snodde jag Camillas ponny Clea! (lovligt) men ändå! För jag var så himla sugen på att få galoppera fort! Har ju dessutom mest ridit ungponnyer senaste tiden, så riktigt kul att rida utbildad ponny idag. Ialla fall, planen var att galoppera och busa uppe på fältet, vilket vi gjorde med! Efter lång framskrittning , joggade jag henne lite på vägen, och upp mot fälten. Väl där fattade ju Clea direkt vad hon skulle få göra, så bara jag kortade upp tyglarna lite galopperade hon iväg! Såå härligt! Vi busade där uppe ett tag innan jag travade av. Fast Clea ville inte trava , trodde det var galopp varje gång det var kort tygel, haha! Men tillslut insåg hon att det var slut på det roliga och accepterade det och travade i en trevlig , balanserad form , mysigt! Dessutom sken solen på oss hela turen, perfekt ridväder! 
Ska sno henne nån mer dag medans snön ligger kvar! ❄️😄👍

// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0