Lång fredag!

Denna långfredagen blev en lång fredag i stallet. Men även en produktiv sådan, fick tre hästar ridna plus allt annat runt om såklart. Började med att rida Clea uppe i skogen tillsammans med Emma och Micke. Sedan lunchfodra och fixa stallet. Efter det blev det Mayas tur att komma in och få bli ompysslad och sedan red jag lite på henne. Har inte suttit på henne sen i höstas så det var spännande! Hon skötte sig superbra och det var första gången jag red på henne på riktigt och inte bara satt på hennes rygg. Jag fick henne att stanna, sväng och gå fram på enbart mina hjälper så det var jättekul! Blev till och med några steg i trav! Sen fick hon lite havre och vi släppte ut henne i hagen och tog istället in Greta som blev superglad över att komma med. Hon springer brevid oss mot utgången när vi ropar på henne, så himla söt! Red henne lite på stallplan och kände på henne medan Emma fotade lite, sen red jag på vägen och travade och galopperade. Hon var jätteduktig och känns som en väldigt rutinerad häst efter att ha suttit på Maya :) 

Bilder kommer på både Maya och Greta, så länge får ni bild på ett träns vi ska testa på Greta. Hon är så svår att hitta träns till för hon har så litet ansikte men hoppas det här sitter bättre. Therese oljade in det ordentligt så det ska få torka till lite innan vi prövar det. Hon fick testa en hoppluva idag i alla fall och den passade fint! 

//Camilla 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0