Apriligt

April är april, och det innebär att det är alla möjliga olika väder på samma gång. Som idag till exempel, skulle rida Greta och även om solen sken så var det lite kylig luft så jag hade fleecetröja på mig. När jag hade suttit upp kände jag bara hur solen stekte på mig och jag tänkte att jag hade på tok för mycket kläder. Red iväg med uppkavlade ärmar och när jag hade skrittat en bit kom världens stormvindar och jag höll på att frysa ihjäl typ. Började trava och Greta var lite spänd för att det blåste så. Men det lugnade sig ganska snabbt och jag kände istället att det kom vatten droppar på mig. Efter nån minut började det hagla och Greta fick hela manen full med små vita bollar! Men det brydde hon sig inte om när hon fick galoppera! Sen travade jag av och skrittade hemåt. På väg hem kom solen fram igen och när jag släppte ut henne var det rätt varmt igen. 

Konstigt hur det kan va. Inatt ska det tydligen bli minusgrader och imorgon kommer det regn! Tror detta väder går strikt efter almanackan också för det hann precis bli 1 april när första hagelskuren för i år kom.  Minns att jag stod utanför stallet och det vräkte ner hagel samtidigt som jag såg att hästarna i hagen stod i solsken, typiskt aprilväder tänkte jag då. 

Clea fick en lugn tur idag efter några dagars vila. Hon har hostat lite så har fått gå lite lugnt. Var lite stabilare väder när jag red henne, sol och lite blåst bara. 

//Camilla 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0