Fly

Först och främst vill jag bara säga att jag verkligen ÄLSKAR sol och värme ifall ni skulle tro något annat. Men denna värme vi har nu är ju lite galen, det är så sjukt klibbigt i luften och jag har haft ont i huvudet i ett dygn nu för det känns som att det ska bryta ut världens åskoväder när som helst. Det åskade lite igår men luften känns likadan fortfarande. Hur som helst så gillar jag värme men det gör nog inte våra stackars hästar. De söker skugga och försöker fly från alla hemska insekter.

Imorse red jag vid 10-tiden och redan då var det 27-28 grader! Jag och Clea var svettiga innan jag ens hunnit sitta upp! Ridturen var inte jätterolig, Clea stannade vartannat steg ungefär för att hon var så irriterad på alla insekter. Då hade jag öndå sprayat med flugspray innan men det hjälpte inte. Vi fick galoppera mest hela tiden för att försöka fly undan... Hon fick en välbehövlig dusch efteråt i alla fall och det tror jag hon uppskattade.

Jag däremot fick svettas lite till, för vi körde in hö på logen så det inte ska bli dåligt ute i solen. Har en bal med jättefint grönt hö som är slaget nu i sommar, och den vill vi gärna inte behöva slänga! Herregud, var svettiga vi var när det var klart! Det tog en halvtimme kanske och svetten bara rann i pannan! Tur det finns dusch, men till och med badkrukan jag blev nästan badsugen faktiskt :) Kanske får ta ett dopp någon dag om värmen håller i sig, och det hoppas jag den gör, dock vore det önskvärt om huvudvärken kunde ta med sig alla insekter och dra till en annan planet! :)



//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0