Skador och sjukdomar

Torpedo har efter ett par dagar med kolik blivit friskförklarad, skönt!! Det var tarmen som hade flyttat sig och nu har den kommit rätt igen.

Lite mer att läsa om det här http://emmaknoos.horseworld.se

Men han hann knappt komma hem från veterinären innan det var dags att ringa dit igen... Denna gång var det om Clea. Jag och Emma var ute och red och det var en jättebra ridtur, pigga hästar osv. På vägen hem blev det cirkus då en taxibil låg i diket och traktor kom för att hjälpa den. Mitt i detta var vi med hästarna och hade ingenstans att ta vägen. Clea var rädd och det hela slutade med att hon blev sparkad av Issa som inte gillade att hon kom för nära... Skriver mer om detta imorgon. Hon har i alla fall ett sår under bogen precis där frambenet börjar, ett hål som går in där efter Issas brodd. Det blödde en del när vi kom tillbaka och jag tvättade med koksalt. Annars är det bara att hålla henne under uppsikt, ta tempen o så. Det har börjat svullna lite men hon är ohalt än så länge. Lär ju säkert vara värre imorgon, brukar vara så. Jag hoppas att det går bra och att vi slipper fler veterinärbesök nu!!

Uppdaterar mer imorgon.
//Camilla




Kommentarer
Postat av: Maj-Lis Alexandersson

En olycka kommer sällan ensam, så lyder ordspråket. Hoppas nu att Clea klarar upp detta utan större bekymmer!

2014-01-22 @ 22:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0