Idyllens Vissla!

 
Minns första gången jag såg henne. På www.hästnet.com :)
Satt uppe sent och surfade som jag brukar och hittade annonsen... Vill ha tänkte jag... Visade Camilla och hon kände nog likadant för några veckor senare åkte vi ner till skåne och mysiga Idyllens stuteri. Där blev vi visade runt och hade en toppendag med urtrevliga och kunniga Cornelia och Martin!
Med oss hem fick vi lilla Vissla och hennes ännu mindre halvsyster  Greta (båda 1 år gamla)
Nu 2014 är dom 4 år (!!) och mycket har hänt sen sommaren 2011.. Se själva! Börjar med Vissla ,så får ni se Greta en annan dag!
 
Se Visslas stamtavla här : http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=285340
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen i dag bestod av mycket motion för mej :) Började med en långpromenad med hundarna , sen red jag Clea i 40 min ca, mest skritt med lite jogging däremellan.Tränade övergångar och flyttade henne för skänkeln. Kändes sådär då hon var mycket spänd, men i slutet av ridpasset blev det bättre. Och för er som undrar så red jag i skogen, går alldeles utmärkt att jobba ponnyn där. Får gratis framåtbjudning oxå!
Sen Var det Visslas tur att få lite motion, men eftersom jag var själv ute i stallet så red jag inte utan satte på tränset och tog en promenad. Vissla var mer vild än tam, sparkade bakut och taktade och höll på, men lugnade sig mot slutet. Jag var helt svett efter den promenaden.
 
//  Therese
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0