Idag minns vi

Hittade en bild på denne ponnipojk, en prickig kille som jag och syrran hade en gång för några år sedan, runt 2005 tror jag det var. Han var snäll som bara busen, nästan jämt. Vid ett par tillfällen var han just bara busen. Då gick det inte rida på honom, han kastade av allt och alla. Vi försökte på alla sätt att hålla oss kvar på hans rygg, men det gick verkligen inte, testade flera olika ryttare men ingen lyckades. Han var som en kanonkula och vi flög i backen, paddockstaketet och allt möjligt, en efter en. Det var bara att göra det man aldrig någonsin ska göra egentligen, ge upp, låta han vinna och gå in med han i stallet. Dagen efter var det inga som helst problem att rida, han var snäll som en gud och hur mysig som helst. I hanteringen var han alltid en pärla. Kanske var det bara ett unghästbeteende han höll på med ibland, han var ändå bara 5 år. Precis som Clea, henne hade jag också då, det var på den tiden hon inte gick att lasta. En gång var jag anmäld till en hopptävling på Clea, men kunde inte åka för hon vägrade åka transport, då tog jag Sprutten istället och det gick jättebra. En riktig cooling till ponny det där, jag undrar var han är idag. Någon som vet något om denne krabat? C-ponny med gulliga namnet "Sprutti Bang Bang"
 
 
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0