Augusti

Redan inne i augusti alltså, fattar inte vart sommaren tar vägen! Maj månad rusar förbi lite snabbt och plötsligt är det midsommar, en kvart senare har hela juli hunnit passera och innan man hinner blinka börjar skolorna igen och då är det höst... Samma sak varje år, sommarhalvåret går så snabbt att man inte hinner hälften av det man hade tänkt, och det är nätt och jämt att man hinner njuta av sommaren heller. Känns som att man skulle ta vara på tiden lite bättre, men så är det nog för de flesta tror jag. Vintern är ju trots allt lika lång som sommaren fast det inte känns så, och alla som gillar sommaren tycker nog att den går på tok för fort. Det finns ju de som hellre föredrar vinter också, och de kanske tycker att vintern går fort istället.

Hur som helst vi har faktiskt en hel månad kvar innan almanackan säger att det är höst, och med lite tur kanske vi får en fin höst och det är inte heller fy skam! Alla årstider har sin charm tycker jag, och både för- och nackdelar. Hörde häromdan att de spådde varmt väder både i september och oktober, så jag håller tummarna att det stämmer! Vintern blir så lång och jobbig annars, särskilt för oss hästmänniskor skulle jag vilja påstå, så vi är värda en torr och fin höst tycker jag.

Passa på och njuta hörreni! Nu säger jag godnatt.
//Camilla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0