Pysselsöndag

Idag var det verkligen strålande väder och en perfekt dag att få en del gjort. Började med att mocka och fixa hö. Sedan red Emma Clea, mjukade henne inför morgondagens tävling, det gick superbra! Under tiden longerade jag och Therese Greta och Vissla, det gick också fint! Drog även bort en hel del hår på dem, de har inte riktigt fällt klart än. Senare blev det Karussells tur att få ompyssling, hon fäller riktigt mycket och det fanns en hel del päls att dra bort där. Hon har så mycket päls att hon till och med hade blivit lite svettig i hagen!! Fick duscha av henne lite och det tyckte hon nog var rätt skönt. Även de andra hästarna som blivit motionerade fick bli lite avspolade eftersom de blev lite svettiga.
Annars har vi fyllt massa vatten i hagarna, det har gått åt en varm dag som denna, Emma har putsat läder inför imorgon, vi har lagt fram grejer som ska med, och jag och Therese la även iordning lite saker som ska tvättas (ska ha lite tvättdag på tisdag nämligen) så det har funnits en hel del att pyssla med. När jag åkte hem skulle Emma rida Issa en sväng och sedan ta in Clea för att knoppa och fixa henne. Jag jobbar imorgon och kan inte följa med på tävlingen, men jag önskar dem lycka till och håller naturligtvis tummarna, hoppas ni gör det också! 😀

//Camilla

Bilder från idag:
(Karussell är lite vild att hålla i om hon inte får äta gräs, drog iväg osv...)


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0