Några NF-Hingstar jag gillar!

Finns såklart många fina, men vissa hingstar har det lilla extra som man fastnar för.. Har endast sett ett fåtal i verkligheten tyvärr, men tittar ofta runt på bilder på http://www.newforest.se/index.asp . Är taggad till och betäcka ett par av  våra fina ponnyer nästa vår, den stora frågan är bara med vilken hingst man ska välja till vilket sto... får fundera över vintern! 
 
Visar er några fina hingstar som jag tycker om ( en del är tyvärr inte i avel längre) men som sagt har jag bara sett dom på bild, tar gärna emot tips och råd om ni har några inför kommande betäckningssäsong!
 
Miclas Aristocrat- snygg kille!
 
Dart Light- En gammal fin hingst i mina ögon!
 
Horsemosens Charlie Brown- En riktig goding!
 
Och hans son, Rolökke Fixe- En hingst som jag gärna skulle vilja ha en avkomma efter!
 
Får inte glömma Jolly Roger- som jag faktiskt sett i verkligheten!
 
Precis som Sörbys Lotus :)
 
En gammal goding till är Miclas Micado!
 
Snyggingen vi ser här är Parks Tambour!
 
Sörbys Amperè - Har nått jag gillar...
 
Ja nu visade jag er en bråkdel av fina hingstar, finns massor och självklar massor av unga nya hingstar, men klicka gärna på länken ovan, och hitta er egen favorit! Men håll med om att vi har massor av fina , duktiga NF- Hingstar i vårt land! ( och har haft får man inte glömma)
 
// Therese
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0