Mockning och frisering!

Tog tag i stallgörat direkt på morgonen, är så skönt att ha det klart. 
Såg att Vissla hade tappat sitt bandage, så tog in henne och kikade på hoven, (egentligen behöver hon inte bandaget längre, men vi hade det några extra dar för säkerhetsskull) Det såg bra ut ,så borstade av henne och slängde på träns så tog jag med henne till en gräshage lite längre bort, där gick vi runt några varv i skritt ,sen sprang jag lite för att se hur hon såg ut i trav och hon är helt ohalt nu, Skönt!
När jag ändå hade farten uppe, tog jag in Diggiloo och borstade/visiterade henne ordentligt. Klippte pannlugg och svans, öron osv, var lite vildvuxen efter betet ;) även manen fick sig en omgång, ryckte henne, gick rätt smidigt, hon står så snällt stilla hela tiden.. Manen var väldigt lång så jag fuskade lite med saxen på slutet, men det gör inte så mycket när det är en ridponny, eller vad tycker ni? :)
 
Diggan före
 
Diggan efter
 
En viss skillnad!
 
När jag var klar med henne gick jag och mockade ur vindskyddet, det är alltid välbehövligt!
Får se vad em har att bjuda på!
 
// Therese
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0