Issa & Vissla

Idag blev det lite motion för Vissla igen.. Emma skulle longera Issa, så vi tog in dom tillsammans i stallet. Vissla har sätt en rejäl vinterpäls dom senaste dagarna, så det finns lite att borsta i. Klippte svansen med så hon inte trampar av den, var väldigt lång upptäckte jag, sen är det lite mer praktiskt att ha svansen lite kortare den leriga och blöta årstiden. När vi hade fått iordning våra ponnyer så gick vi bort till en ledig hage som vi brukar rida osv i . Emma jobbade med skritten på Issa, var lite för blött för trav o galopparbete, men det är nyttigt att skritta! Hon fick gå i låg, rund form, Bra sätt att stärka ryggmuskulaturen. 
Själv satt jag barbacka på Vissla och skrittade omkring på korta tyglar i hagen, Vissla söker sig riktigt fint till bettet nu, så jag är nöjd med dom få minutrarna jag red :)
 
 
 
 
// Therese
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0