Today

 
 
Dagen i en liten bildbomb. Började med en tur tillsammans med Diggan och Vissla. Emma red Diggan, samtidigt som jag och Therese tog oss an Vissla. Ledde henne till en början och sedan höll jag i tyglarna under tiden som Therese satt upp. (satt upp på "riktigt sätt" alltså med foten i stigbygeln för första gången!!) Vissla var supersnäll och stod bara still som ett ljus, duktig flicka! :) Red en bit och jag var bara som ett symboliskt stöd som gick bredvid och höll i ett grimskaft. Therese styrde, bromsade och drev på egen hand och det funkade jättebra!
 
Senare var det Issa, Clea och Gretas tur. Emma red på Issa, jag på Clea och Therese på Greta (med hjälp av Harrriet på backen.) Greta är lite efter Vissla så där är inte aktuellt att sitta upp i stigbygeln än. Vi hänger fortfarande på henne innan vi sitter i sadeln. I själva ridningen är det dock samma upplägg som med Vissla, Therese skötte allt själv och Harriet gick bredvid och bara höll grimskaftet. Greta var också snäll och duktig så vi är nöjda med båda våra "bebisar" :) De lite äldre pållarna uppträdde också bra och fungerar som bra stöd åt de yngre, men att de ska sköta sig tar man ju lite mer för givet!
 
Sol fick vi även med oss under dagen så ingen kan vara missnöjd!
 
Hoppas ni har haft en trevlig 1:a maj!
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0