Progress

Idag har Greta gjort framsteg! Therese red en sväng på Diggan och jag gick med Greta. Tog hjälmen på mig och slängde på Greta sadel och träns för vi tänkte att vi kanske kunde rida lite på henne när vi kom tillbaka (när hon har lugnat ner sig lite). Förra veckan kunde Therese för första gången tränsa Greta på egen hand, (innan har vi alltid fått vara två, en som tränsar och en som håller i och assisterar) idag prövade jag att tränsa själv och det gick fint även nu! Skönt att det inte bara var en engångsgrej sist ;)
 
När vi sedan gick var hon hyfsat lugn, pigg och framåt är hon alltid men idag var hon inte så jobbigt på som hon annars kan vara. Efter en stunds promenad tänkte vi att jag lika gärna kunde sitta upp och rida en bit där när hon ändå var såpass lugn och cool. Så Therese satt av Diggan för att hjälpa mig upp på Greta, sedan tog hon hästarna i en varsin hand och började gå på den breda stigen. Det gick väldigt bra, Greta lyssnade fint på på mina hjälper och Therese höll bara lite lätt i ena tygeln. Senare släppte hon helt och bara gick bredvid, så jag red själv rätt länge faktiskt! Tränade att starta och bromsa samt att svänga och det gick superbra! :)
 
Hon är smart den lilla ponnyn, väldigt lättlärd och fattar direkt vad man menar. Det gäller bara att hon vill vara samarbetsvillig, för hon kan när hon vill! 
 
Kändes i alla fall bra att kunna rida mer än vi har gjort tidigare och även kunna känna lite försiktigt i munnen på henne. Väldigt mycket lättare när hon har fötterna lite mer på jorden och inte är precis överallt! Lite trött blev hon nog för på vägen hem gick hon väldigt snällt bredvid mig, men hon såg nöjd och belåten ut :) Hon fick lite belöning när vi kom tillbaka och dessutom fyller hon år idag så lite extra fick hon för det ;)
 
När vi släppte ut pållarna igen ville Greta följa med ut igen, haha goding! 
 
 
Tyvärr inga bilder från själva ridningen, det blev ju lite spontant så vi tänkte inte på det. Å andra sidan hade vi inte  så många lediga händer eller!
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0