På besök i morse..

 I morse när jag och Harriet skulle morgonfodra och släppa ut ponnyerna så såg vi att det rök mittemot hästarna på lösdriften. 
Harriet sprang dit medans jag fick stänga hagen hos Julia och Torpedo.
 
När hon kom fram , såg hon att det brann på gärdet bredvid hagen, och det blåste så det spred sig rätt fort. Fanns inget annat alternativ än att ringa brandkåren, efter 16 min var dom på plats, elden hade lugnat sig en aning då, men dom släckte elden och spolade vatten runt omkring så det inte skulle ta sig igen.
Ja, det är torrt ute nu, så det bara sprakar i gräs och mark. Branden berodde antagligen på en glasbit som blivit varm i solen, eller nåt liknande. Tur det gick bra iaf!
Ponnyerna var lugna och stod och käkade medans brandbilen kom med blåljus och blinkade, inga siren på, då tror jag att dom hade reagerat kanske ;)
 
 
 
// Therese

Kommentarer
Postat av: Stig

Bra att ni är så vaksamma och snabba til beslut, skönt att det gick bra

Svar: Ja, det var tur!
None None

2013-05-08 @ 17:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0