Kristiflygare

Visst säger man väl så? Hur som helst, torsdag är det i vilket fall. (Det säger min telefon, själv är jag lite dagvilsen). 
Jag och Therese tog en skrittur på Diggiloo och Vissla förut. Dock red vi inte samtidigt, utan en gick på backen när den andra red, haha! 
 
Jag red först på Diggan och Therese ledde Vissla. Sedan satt jag av för att hålla i Vissla när Therese satt upp, (det gick bra att sitta upp i stigbygeln även idag!) sen red hon en bit och jag gick på marken med Diggan. Hade egenligen tänkt testa att vi red båda hästarna samtidigt, men Vissla förstod inte riktigt vad hon skulle göra då och blev lite stillastående istället för att haka på oss framåt. Så jag satt av och gick på backen istället, var lättare att kunna assistera Therese då om hon behövde hjälp att få fram henne eller så. Men då behövdes jag knappt, var mest ett stöd bara. 
 
Efter en bit satt hon av och då red jag Diggan en bit istället, för att sista biten byta igen så hon satt upp och red Vissla hem medan jag och Diggan promenerade bredvid.
 
Blev en del upp-och avsittningar, men sålänge det inte är ofrivilliga avsittningar är det bara bra träning! (framförallt för Vissla). Tyckte det gick bra, Vissla är så lugn och snäll! Snart kan vi nog skritta ut tillsammans med två hästar och två ryttare, hon får bara vänja sig vid att det inte behöver gå en människa bredvid henne utan att hon klarar att gå helt själv. Men det är ingen panik, skynda långsamt är det bästa. Hon är väldigt lättlärd så det räcker att hon har gjort en sak ett par gånger så kan hon det sen, en bra egenskap.
 
Diggiloo är bra som stöd åt ungponnisarna, trygg och orädd precis som en läromästare ska vara. Nästa gång får det bli Gretas tur att följa med ut och rida, då blir hon nöjd och glad! Hon blir så sur varje gång man går till hagen och tar in någon annan än henne...  ;)
Tänk den dagen vi kan rida ut på Greta och Vissla tillsammans, det blir spännande! Men det lär ju dröja ett tag, än så länge gör vi nog bäst i att ha en ung och en äldre häst med oss ut när vi ska rida, lugnast så.
 
Diggan & Vissla förra året. 
 
Lite senare ska jag och Emma ta Issa och Clea på en tur. Hoppas vi slipper rida i regn, vädret känns lite halvmysko... 
 
Trevlig helg på er, ni som nu har långhelg. Ni andra får ha en trevlig kväll!
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0