Dessa insekter

Igår köpte jag insektsmedel (som jag egentligen skulle ha gjort för ett par veckor sen) det börjar verkligen bli hög tid för det nu. Svårt att veta vilket man ska välja bara, finns ju mer än ett om man säger så...
 
Den här fick det bli nu.
 
Har haft den en gång tidigare och det är nog den som faktiskt har hjälp bäst. De bästa medlen är väl också de som är mest giftiga... Den här blev till och med förbjuden ett tag om jag inter minns fel, men den har väl gjorts om nu och är godkänd igen. Fyfasen vad svårt det är alltså, pratade med de i butiken och sa att jag främst behövde något för att bekämpa knott. Då rekommenderade de denna eftersom de andra sorterna mest verkade fungera under en timme eller två, typ om man ska ut och rida och vill slippa flugor och broms. 
 
Jag är ju ute efter något som tar allt, och framförallt knott då. Det är till Clea i första hand, hon går ju inlindad i eksemtäcke men jag behöver något som komplement till det.  De otäcka varelserna lyckas ju ibland komma åt ändå på något märkligt sätt. De övriga ponnyerna klarar sig ju rätt hyfsat, men när det är som allra mest flugor och broms kan de behöva något som skyddar dem. Kanske räcker det då med något medel som är lite mildare till dem.
 
Jag ska börja med den här på Clea nu, och jag tänker verkligen följa doseringen som står på flaskan... Förhoppningsvis behöver man inte använda denna så ofta åtminstone. 
 
Har ni några bra tips på det är med insektsmedel?
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0