Dagens motion

Fick jag idag, tog nämligen Greta på en promenad! Emma var med på Diggan :)
Greta har en sån ruskig energi, så hon kan inte va still en enda sekund. Springer emot en i hagen när man kommer, får hon följa med in småtravar hon bredvid en på väg mot stallet( vilket vi inte tillåter såklart) i stallet står hon och skrapar och steppar och håller igång hela tiden så man blir svett av att se henne. 
Inget undantag idag heller, hon var ivrig och hoppade nästan på gången medans jag borstade och så. När jag skulle sadla gick hon från vänster till höger , framåt och bakåt. Jag var redan svett... Sa till Emma att nu när jag ska tränsa så behöver jag nog hjälp att hålla i ( har aldrig klarat att tränsa henne ensam ännu, när man plockar bort grimman är hon som en oljad blixt på väg åt nåt håll)Emma var beredd att rycka in, men jag tänkte att jag prövar väl  och ÄNTLIGEN! Jag klarade det själv :) Varja litet framsteg är så skönt! Hon stod nästan kvar på samma ställe hela tränsningen! 
Sen var det bara själva promenaden kvar då, Emma och Diggan tog täten, jag & Greta hakade på, första kvarten var Greta överallt , hade fullt sjå med att bromsa henne, se vart vi gick osv. När vi sen nästan var hemma, då äntligen gick hon lugnt bredvid mej, så som det ska va! 
Svett, öm i höger arm och ett skrapsår på vänster arm, släppte jag ut henne i hagen igen! (Även Diggan släpptes ut såklart)
Gissa om en dusch var välbehövligt! :)
 
 
 
 
 
 
Busen!
 
// Therese
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0