4 årstider

Jag gillar verkligen att bo i ett land med fyra olika årstider, alla har sina fördelar (och nackdelar) och jag tycker om dem allihop, förutsatt att det verkligen är fyra riktiga årstider. Hatar när det är sånt där "mittemellanväder" dvs ungefär samma väder året runt. Grått, regn och temperaturer runt 5-10 plusgrader på kallare delen av året, och 10-15 på den varmare delen. Fy vad trist!!! Tyvärr har det ju en tendens att bli lite så nuförtiden...
Vintern ska bestå av snö och minusgrader, och sommaren ska vara varm och med mycket sol. På hösten ska det kännas att det blir kyligare luft, men det behöver inte för tusan regna 3 månader i sträck! När våren kommer blir de allra flesta som gladast, äntligen kan man ta av sig jackan och bara gå i tröja, samtidigt som det börjar bli grönt ute och man har hela sommaren framför sig. Underbart.
 
Ska jag välja en favoritårstid så blir det sommaren, för de fina dagarna är verkligen oslagbara. Dock blir man ofta ganska besviken på vädret för att det inte alls levererar som man förväntar sig, men man får väl ta vara på de bra dagarna ordentligt antar jag. Att de flesta gillar den varmare och framförallt ljusaste delen av året är inte så konstigt, man blir ju ganska trött av ständigt mörker och kyla. Men jag tycker ändå att det finns något mysigt över mörka, kalla och ruggiga dagar också, i alla fall det där momentet med att komma in efter att ha varit utomhus ett tag och bara mysa ner sig resten av dagen/kvällen!
 
Vår
 
 
 
 
 
Sommar
 
 
 
 
Höst
 
 
 
 
 
Vinter
 
 
 
 
Vilken är er favorit årstid?
//Camilla
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Clea

Inte sommar..

Svar: <3
None None

2013-05-28 @ 18:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0