Avfallning

Som rubriken lyder, idag ramlade jag alltså av.  
 
Men vi tar det från början.
Red ut själv i förmiddags, (klart man ska lyckas ramla av just när man är ensam) soligt och gôtt, skippade jackan och red i bara fleecetröja. Hade skrittat ett tag och kom till en grillplats där jag tänkte vända för att trava samma sträcka tillbaka. Precis när jag skulle vända så hoppade det fram ett djur från skogen och skrämdes, vad det var hann jag aldrig se för plötsligt låg jag i en snödriva. Har sett både rådjur och räv en del senaste tiden, så var väl nåt sånt. (Har ni tänkt på vad mycket lättare det är att man flyger av i skritt än i trav eller galopp?) Nåväl, slog mig inte ett dugg så det gjorde mig inget, blev mest förvånad. Har inte ramlat ev på evigheter, minns inte ens när det var senast men det var första gången sedan vi flyttade hit i alla fall. Annars har jag ramlat av ett x antal gånger och lär vara uppe i de där 100 gångerna som anser att man är en duktig ryttare ;) Tänk bara under B-ponny åren, då kunde man ju ramla av 7 gånger på en vecka liksom!
 
Hur som helst, ridturen var trots allt lyckad. Galopperade i strålande sol på snötäckta fält, helt underbart. Hade behövt ett par solbrillor dock, så ljust att man blev bländad! Väl hemma var det en genomsvettig ponny och en genomsvettig ryttare, som det ska vara med andra ord! 
 
Nu får jag väl ställa mig och baka tårta någon dag...
//Camilla
 

Kommentarer
Postat av: Anders

Tårta!

Svar: Vin till de över 18?!
None None

2013-03-16 @ 15:09:45
Postat av: Amme

Tååårtaaa TACK!!

Svar: Bjud först du!!
None None

2013-03-16 @ 22:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0