Åktur!

Red lite på Greta idag. Gjorde likadant som vi gjorde med Vissla häromdagen, gick en sväng med henne först för att sedan hänga lite och tillsist sitta upp och rida (åka) en bit. Tränade precis som med Vissla en hel del start och stopp, och använde rösten mycket för att vara tydlig. Greta var som vanligt rätt vild när vi gick med henne, är pigg och ganska "på". Måste ha koll på henne hela tiden annars är hon överallt. Måste säga att Vissla är coolare än Greta när man tar ut henne ensam från flocken, Vissla bryr sig i princip ingenting medan Greta blir lite stirrig! 
 
Men Greta skötte sig i alla fall superduperbra, så fort jag satt på hennes rygg lugnade hon sig betydligt mot när vi ledde henne. Hon kändes trygg och avslappnad, sänkte huvudet litegrann och frustade lite när vi gick. Lyssnade mycket bättre på start och stopp när jag satt på också. 
 
:)
 
 
Greta in action! :)
 

"Se vad snäll jag är, trots att jag bara går i grimma"
 

(Vanligtvis har vi faktiskt sadel och träns!)
 
 
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0