Skillnad på hästvakt och hästvakt

Mamma smsade och skrev att alla hästar har flughuvorna på sig. När hon är hästvakt sköter de sig visst idealiskt! Visst, Julia brukar ibland ta av sig sin, men då lägger hon den precis i hagöppningen. När jag är där tar hon av sig den oftare och dessutom gömmer den nånstans långt ner i hagen. När det gäller Clea jävlas hon också bara när jag är där, hon har aldrig av sig sin annars, utan bara när jag är där. Hon gömmer också helst långt bort så man ska få leta, och när man får tag på den måste jag locka henne med morot för att få på huvan igen... Stôller! Karussell och Torpedo sköter sig åtminstone som tur är. Det är ju faktiskt för deras egen skull de ska ha dem, så de ska slippa stå där och vifta med ansiktet för att få bort alla flugor som helst envisas med att sitta i ögonen på dem.



//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0