Längtan

Ren isgata ute, fyyy vad jag är trött på detta nu! Halkar nästan ihjäl sig så fort man går utanför dörren ju. Kan det inte bara bestämma sig för ett väder, antingen snö och minusgrader (som det ska vara när det är vinter) eller också plusgrader och vår på riktigt. Men det är lite tidigt för det än. Ser faktiskt mer ut som att det är mars snarare än januari just nu, men det hinner väl ändra sig. Till helgen blir det massa minus igen hörde jag, fint att det typ regnar innan det fryser på, lär ju inte bli ett dugg halt eller så. Svårt att kunna motionera hästarna när det är såhär, Clea och Karussell går väl rätt bra åtminstone, jag & Emma ska ta en tur med dem lite senare.
 
Finns en fördel med plusgraderna och det är att vattnet inte fryser, alltid något! 
 
Slänger in några somriga bilder och drömmer mig bort lite. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Längtar tills våren är här, vi har lite planer på att ge oss ut på en riktig långtur, ni vet sådär så man har ryggsäck på ryggen för att kunna ha picknick och grejer! Har hittat en vandringsled här i närheten som går hur långt som helst, den ska vi försöka utforska och då blir det många timmar i skogen :)
 
När det sedan blir juni och det i stort sett är ljust dygnet runt ska jag ge mig ut på en nattritt. Det är sånt där man ska göra när man har häst men det blir aldrig av. I år ska jag det, det har jag bestämt. Gärna en dag som är varm och man ändå känner för att rida sent på kvällen, då kan man lika gärna vänta några timmar till tills det blir natt och rida då istället. Bara för att man kan. Och för det känns extra mysigt! Barbacka också, givetvis.
 
Men det är då det. På fredag är det i alla fall februari, inte såå förskräckligt länge kvar!
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0