Dagens

Idag var det Gretas tur att testa benlindor. Hon var som väntat lite mer busig än Vissla, men väldigt snäll ändå måste jag säga. Trampade ett par gånger och lyfte på benen nån gång men annars stod hon still. Totalt orädd för allt är hon ju, men ibland har hon lite bråttom och har varken tid eller lust att stå still när man ska göra något! Ivrig är ett ord som beskriver henne ypperligt. 
 
Tog sedan med Greta på promenad när Therese red på Diggan. Var riktigt nöjd med henne idag, även om hon var pigg och framåt när vi gick så höll hon min takt och gick inte fortare än vad jag gjorde. Tränade också att göra halt med henne några gånger, och även fast Diggan fortsatte gå framför henne så stannade hon när jag bad henne. Kanske inte helt villigt, men hon lyssnade i alla fall :) Duktig tjej!
 
 
 
När Greta och Diggan var klara och tillbaka i hagen igen var det min och Emmas tur att plocka in Clea & Karussell för lite ridning. Tog faktiskt en barbackaritt idag, mysigt! Två väldigt pigga ponnyer, det har ju kommit lite mer snö nu så underlaget är lite bättre och vi passade på att låta dem galoppera lite, har ju tyvärr varit lite dåligt med det senaste tiden. Det var väldigt uppskattat och de varvade snabba galoppsprång med lite glädjeskutt! Tror både jag och Emma hängde lite löst ett tag där men vi lyckades hålla oss kvar som tur var. 
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0