Greta

Idag var det Gretas tur att bli pysslad med. Friserade henne lite först och sedan tog vi på henne samma utustning som Vissla hade igår. Gick även med henne en liten stund innan jag hängde på henne för att sedan sitta upp och rida lite. Therese höll henne i grimskaft till en början men tog av det sen så jag red själv och styrde henne. Hon är väldigt på som vanligt, men är lättare att handskas med när man sitter på ryggen, då lyssnar hon och har allt fokus på mig. Hon är väldigt duktig på att lyssna på rösten, stannar så fort man ber henne och står still ända till man smackar, då är det full fart framåt!







Efter att vi släppt ut henne fick Clea ett litet bad, iaf manen och svansen. Tvättade bort gammal salva och mjukade upp med alovera där hon kliar sig. Sedan tog jag och Emma en liten ridtur på Clea och Issa.

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0