En tanke

När man ska lägga upp en bild brukar man vanligtvis välja någon man tycker är fin, alternativt rolig eller helt enkelt en bild man av någon anledning gillar. Tänkte gå emot den strömmen lite idag.
 
 
Den här bilden skulle säkert kunna klassas som en rolig bild, jag själv skrattar inte åt den men jag kan flina lite och tänka "vad dumt det ser ut". 
 
Om man ska lägga ut en bild på bara hästen eller hästarna är man inte så jäkla kräsen, jag menar de ser ju alltid gulliga, charmiga eller fina ut på sitt sätt, oavsett hur bra eller dålig bilden är. När det sedan kommer till bilder där man själv är med blir man genast mer kritisk. Då måste man se okej ut på bilden, och om man ska bjuda på sig själv, ja då gör man någon rolig min eller liknande så man tydligt markerar att man gör sig till och inte alls försöker se bra ut. Bilder där man sitter på hästryggen vill man naturligtvis att de ska vara så bra som möjligt, rider man dressyr ska det se fint ut och hoppar man ska det det helst vara ett perfekt språng. 
 
Bilden ovan är ingen bild jag direkt gillar, men den är äkta. Ju mer jag tittar på den desto mer dömer jag. Men allt behöver faktiskt inte vara så himla perfekt jämt, för i verkligheten finns knappast någonting som är perfekt. Allt går inte bra alltid och det vet ju alla, så varför ens låtsas? Jag red kanske inte så bra och hästen vägrade, Punkt. Shit happens. En annan gång gick det bättre och på en annan bild ser verkligheten helt annorlunda ut.
 
Och tänk på det, (vad det än gäller), att en bild behöver inte beskriva en hel verklighet, den beskriver enbart ett kort ögonblick. Tro inte på allt ni ser (man tror alltid på allt dåligt och aldrig på det som är bra), och för guds skull, det finns ingen som dömer dig så mycket som du själv gör. 
 
Kollade på bilden igen nu och funderade på om jag verkligen skulle publicera den. Men det tänker jag! 
 
 
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0