Höstligt

På förmiddagen tog jag och Emma en tidtur till lillerudsskogen. Så jäkla gött väder var det, soligt och lite kylig luft, perfekt ridväder! Sand- och skogsvägarna där är riktigt bra och varje gång man rider dit hittar man nån ny väg man aldrig sett förut, och det är så skönt tycker jag, blir lätt lite tröttsamt annars. Man kan galoppera hur länge som helst, vägarna tar liksom aldrig slut! Ett säkert kort för en lyckad ridtur.
 
Om det är sånt här väder hela hösten kan det vara helt ok med höst faktiskt. Träden är extremt fina i alla färgglada färger, men det är ju bara en tidsfråga innan löven trillar av helt så träden blir helt nakna och varje dag är grå och trist. Då får man längta efter jul och snö istället! Hoppas det blir lite lagom kall vinter med lagom mycket snö i år. Det har ju en tendens att vara antingen eller. Nån decimeter snö räcker, bara så det blir lite ljust och man kan rida på grusvägarna utan att de är stenhårda. Hoppas kan man ju alltid! 
 
I morgon är det oktober månad och det är verkligen på tiden att alla knott försvinner nu! Trodde Clea skulle kunna få slippa sitt eksemtäcke snart, men icke. Det är så otroligt mycket knott varenda dag, både på dagtid och kvällar, helt sjukt. Borde vara för kallt för de där krypen nu kan man tycka. Stackarn, hon ser så ledsen ut varje gång jag ska trä täcket över henne. Men otroligt snäll är hon, för några år sedan hade jag inte ens kunna drömma om att jag skulle kunna dra på henne tighta eksemtäcken och trånga flughuvor över huvudet. Men det var då det :)
 
Therese & Julia och jag & Clea en höstdag för några år sedan.
 
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0