Wendy

Tänkte ta och skriva ett par rader om Wendy, eller om hennes nya hem rättare sagt. De nya ägarna kom ju som sagt och hämtade henne i torsdags.
 
Numera bor Wendy strax utanför Örebro, där går hon ute på lösdrift tillsammans med en flock andra hästar, och de går ute dygnet runt med undantag för några timmar på eftermiddagen då det bedrivs ponnyridskola. Wendy kommer väl gå ett par 30 minuterslektioner om dagen med små barn mellan 3 och 6 år, förutom 2 dagar i veckan då hästarna har vilodag och bara går ute. 
 
Jag tror det kommer passa Wendy jättebra, hon älskar att bli ompysslad och hon gillar att få röra på sig. Dessutom är hon så himla bra med barn, verkligen supersnäll i alla lägen. Att hästarna går ute såpass mycket tycker jag är kanon, jag hade inte velat sälja henne till en ponnyridskola om hon hade fått stå inne i en spilta större delen av dygnet. Det tror jag inte hon hade gillat särskilt bra heller, hon har ju gått ute större delen av sitt liv.
 
Så jag tror och hoppas Wendy kommer trivas bra, hästarnas trivsel verkar vara största fokus där också så det är en bra känsla!
 
 
 
 
 
 
Världens finaste och snällaste shettis. Som Therese sa häromdan, "Ska man ha en shetlandsponny så ska man ha Wendy."
 
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0