Lite Historia..

När jag var liten var min dröm att ha en egen häst, jag ville verkligen ha min egen som ingen annan bestämde över, ingen annan red ,ingen annan borstade... Jag hängde i stallet varje dag ( på ridskolan) Hade sköthäst, ledde, putsade, mockade och grejade varje ledig stund! När jag blev äldre blev min dröm sann, jag köpte min älskade Julia, kunde knappt tro det var sant, min alldeles egna ponny! Året efter fick Camilla erbjudande om en foderponny ( Karussell) självklart tog hon chansen, vi kunde ju rida tillsammans, det var perfekt! Men åren gick,  Camilla växte ur Karussell och det var dax att byta upp sig en storlek... Karussell blev kvar, vi köpte henne , hon var som en familjemedlem för oss. Min tränare tipsade om en 4 årig  Newforestponny som vi tittade på, Camilla ville absolut inte ha henne, tittade knappt heller förresten, hade bestämt sig för att Karussell var den hon ville ha, men efter ett tag gav hon med sig och Clea hamnade hos oss och Clea hon var inte lätt i början, svår i dom flesta situationer och vi tänkte mer än en gång att vi lämnar tillbaka henne, men sen fick man dom där små små framstegen, vi fick Cleas förtroende och blev kära i denna lilla ponny oxå, som vi sen köpte ,för även Clea blev en i familjen! Så 3 underbara ponnyer blev familjemedlemar, och vi älskar dom oändligt mycket! <3!
 
Sen kom iden när både jag och Camilla hade passerat ålderssträcket för att tävla våra juveler att vi skulle köpa en ungponny, en dräktig en som vi kunde utbilda, tävla m.m hittade då Tindra,en 4 årig NF, inte riden, men dräktig , med diplom, Vacker och känslig ponny! Kom oxå på att vi behövde sällskap till hennes föl, så vi köpte  Wendy ,även hon var dräktig. Tyvärr födde Tindra en döfödd fölunge våren 2011...Det gjorde att vi behövde ge ponnyn miljöombyte, då vi såg att hon inte trivdes med livet,så vi sålde henne och köpte Isadora och hennes 6 veckor gamla hingstföl Wille! Wendy fölade på våren efter en lång, lång väntan, det blev vår första segermon avkomma" Wera"
Såg en annons på Vissla på nätet och kände att henne ska vi ha! Tog transporten till skåne, föll även för lilla Greta som var till salu, så det blev 2 ponnyer med från skåne hem!
Sen har det rullat på, vi sålde Wille, ett hingstämne, men tyvärr hade vi inga möjligheter att behålla honom som hingst, men vi hoppas han blir godkänd om några år, den stiliga, snygga killen!  Köpte Diggiloo i stället för att fylla hans plats, en vacker ,snygg och snäll ridponny! Även Wera fick ett nytt hem, där hon stormtrivs!Betäckte Issa igen och hingsten vi föll för var Miclas Aristocrat, resultatet av det mötet blev "Maya" En speciell och charmig liten fölunge som vi tror mycket på! För 2 veckor sedan sålde vi även Wendy, då vi kände att hon var värd mer än vad vi hann med! 
Ja ,det var lite historia bakom våra hästar och stuteri Segermon!
 
Tindra
 
Wendy
 
Dom 2 första Segermon-ponnyerna!
 
// Therese
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maj-Lis Alexandersson

HejTerese!
Tack för din trevliga och underhållande berättelse om era hästar. Lycka till i fortsättningen.
Kram
Maj-Lis och Leo

2012-10-23 @ 22:31:22
Postat av: Therese

Tack så mycket, kul att ni läser bloggen! Kram på er!

2012-10-24 @ 21:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0