Frösen

Usch vilket ruggigt väder som har kommit in idag, var hyfsat på fm ändå men blåste kallt som attan! Sen kom lite snö som sedan övergick till något snöblandat regn. Ska tydligen fortsätta såhär ett tag till också. Kul kul...
 
Har i alla fall förberett Diggan på oväder, bytt täcke och sådär så hon ska slippa frysa ihjäl! Hästar tål väl egentligen mer än vad man tror, men Diggiloo är ändå den av de på lösdriften som är mest frusen av sig och jag skulle ha dåligt samvete om hon skulle gå utan täcke. De andra har mer päls än henne också så det går nog ingen nöd på dem, så länge de har mat och torrt att ligga på såklart.
 
 
Till helgen ska det tydligen bli kallt hörde jag, och faktiskt så hoppas jag att det stämmer. Fryser betydligt mindre när det är 20 minus än när det är så här surt ute.
 
 
 
Jag och Emma tog en ridtur till lillerud förut, körde vår "lilla runda" där bara så de pigga ponnyerna skulle få galoppera av sig lite. På hemvägen tog vi vägen över skogen och passade på att hoppa över hindren där ett par gånger. Det var ganska uppskattat tror jag! Skönt att hinna rida innan det blev riktigt mörkt, det är man inte allt för bortskämd med nu i november-mörkret.
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0