Löshoppning 2,0

Igår blev det dags för löshoppning igen, var ju ett par månader sen sist nu så det var på tiden! Sist var det bara Greta & Vissla som hoppade, men den här gången blev det faktiskt hela 5 hästar. Lika bra att vara fler när man ändå bygger upp. Förutom Greta och Vissla så hade vi Diggiloo med, och sen så hade en kompis med två hästar, en 2-årig döle och en shettis.

Greta som gått på lösdrift och fått vila sig från arbete ett par månader nu, började med att få lite repetion. Band upp henne på stallgången för att borsta och lyfta ben, trimmade manen lite och sedan fick hon tränset på sig. Allt gick väldigt bra, och tränsningen som vi har fått traggla med en del förut gick över förväntan, tror lite vila kan ha gjort henne gott. Hon har nog växt lite grann också faktiskt, även om hon fortfarande är liten :)

Sist hon löshoppade var ju första gången för henne och det gick jättebra då, och den här gången gick det ännu bättre! Hon förstod precis vad det var frågan om och hoppade superfint! Hon är en riktig hopptalang tror jag faktiskt :) Ett år kvar till 3-års testet och det känns som det inte kommer vara några problem. Jättekul att se henne och jag är grymt imponerad med hennes insats igår, nu får hon välförtjänt vila över sommaren så ska hon få jobba till hösten igen sen.

Vissla hoppade även hon för andra gången och hon är inte riktigt så vass som Greta i hoppningen, men jag tycker ändå hon skötte sig bra och med lite mer träning så kommer hon bli jätteduktig hon också! Hon har gjort framsteg sedan förra gången och jag är nöjd även med hennes insats igår. Snart är det dags för semester även för hennes del, och det är hon väldigt välförtjänt av. Hon har varit superduktig under vintern :)

Diggiloo fick även hon vara med och hoppa hinder, det är ju inget vi har sett så särskilt mycket av än, men jag tror hon tyckte det var roligt! Pigg var hon iallafall :) Hon visste precis vad det gick ut, och hon hoppade bättre och bättre ju mer vi höjde faktiskt!

Även den 2-åriga dölehästen presterade bra, första gången han löshoppade (första gången han var i ett ridhus också tror jag faktiskt!) med lite draghjälp av sin shettiskompis första gångerna så förstod han precis sen, och var jätteduktig!

Alla hästar verkade tycka det var kul, och jag tror att alla inblandade både hästar och människor var nöjda :)




Greta

Hade egentligen tänkt lägga upp en film, men det ville inte fungera nu. Hoppas att det går ordna en annan dag!

//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0