Förberedelser

Idag är dan före dan. Dan före tävling alltså. Två ponnyer som ska starta i morgon, Clea & Karussell, vilket självklart innebär en del att förbereda. Det ska packas, tvättas, putsas, knoppas, fixas och ridas. Tur vi är fyra personer som hjälps åt så det går så smidigt som möjligt! Emma fixade ridningen av båda hästarna medans vi andra servade henne :) Sedan hjälptes vi alla åt med sista finputsningen av hästar och prylar. Jag tog mig an Cleas (hemska) man, det tog "bara" ungefär en timme att få den flätad! Men hon ser ut som en helt annan häst när manen försvinner, jättefin tycker jag :) Återstår att se om hon är lika fin imorgon bitti... Karussell blir en annan häst hon också när hon inte har man som står åt alla håll! Hennes man är i alla fall lätt, mjuk och ganska tunn tillskillnad mot Cleas som har fruktandsvärt tjocka och hårda strån.


Clea klar!



Harriet igång med Karussells man!


Nu taggar jag morgondagen med lite sömn, trevlig helg på er!
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0