Vår trogne vän stübben...

Idag var det dags att använda den gamla bruna stübben-sadeln igen, en sadel som vi haft i många år och på flera ponnyer. Det är synd att säga att den är vacker, men den är skön att sitta i och hittills har den passat på alla hästar jag har lagt den på! :) 

Först ut idag var Diggiloo. Fick på henne sadel, träns och benskydd för att sedan ta ut henne på en skrittur. Hon skötte sig superbra, passade på att testa henne lite i trafiken och det var inga problem alls, väldigt skönt! När vi kom tillbaka ryckte jag manen på henne, hon har en lätt man och stod dessutom väldigt still så det var inga problem det heller. Otroligt lättsam ponny måste jag säga :)

Sedan var det Visslas tur att få pröva sadeln, och för hennes del var det ju allra första gången. Sadeln har varit med förut, med hästar som legat på stallgolvet och skrapat bakvalvet i backen osv, så den är jag inte rädd om. Mer spänd på Visslas reaktion, men hon verkade inte bry sig så värst mycket. Inte brydde hon sig om sadelgjorden heller. Hon är så go, lilla Vissla :) 



Hon ser nästan lite drogad ut på bilden, men det var hon inte! Haha

Ska testa att ta en promenad med henne och ha sadel på nästa gång!     

//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0