en sooolig helg

Söndag!! ....vart tog veckan vägen ?....  men jag vet vart hegen tog vägen  =)


          Fredag var en planerad fixardag, jag och Therese träffades tidigt i stallet. Mockade o gjorde i ordning det vanliga innan vi tog tag i det andra.   Sen mockade alla hagar, tvättade våra borstar och rycktväskor. Sen blev det en kaffe i solen.   Där efter var det dax för våra hästar.   Det blev en ridtur/promenad i skogen .   efter lunch var det dax för stora vårputset, fram med allt som klassas som läder,  ....(ja nästan allt i alla fall)   förlåt Emma och Camilla, vi hann inte med allt!  =S
    
      Under eftermiddan slöt även Emma och Camilla upp, vi fikade och skrattade medans vi kletade vidare. 
  Emma och Camilla tog sig en lång ridtur i det underbara vädret.  Jag och Therese hållde ställningarna i stallet så länge.
    Dagen drog sig mot sitt slut och vi åkte hem nöjda med våran insats.

  .....Efter en god natt sömn vakna vi till ennu en solig morron och vi mötte upp i stallet efter lunch.
 Emma och camilla tränade dressyr,  det var blandade känslor efter ridpasset.   bra jobbat Camilla , det är inte lätt att träna med en massa  "orosmoment"  i varje vrå. 
   Efter  lördag kom sönda med strålande sol.    Vi lunchade och pysslade.   Efter ridpass och em-fika åkte vi ut till juvelerna på lösdriften.   Alla kom och hälsade, ville bli kliade och sedda. vi bytte vatten,mockade i lösdriften innan hovtång och fil kom fram.   Issa behövde  "manikyr" .   sen tog vi lite extra kort på trollet Wera, hon flyttar i morgon till sin nya familj.    Det känns i hjärtat men vi vet att hon kommer få det jätte bra.   
  Vi åkte tillbaka till stallet och tog in våra hästar , kollade igenom dom och gav dom middasmat innan vi lämnade stallet .     Väl hemma igen blev det dusch och mat.   jag sitter nu och tänker tillbaka på helgen med ett leende på läpparna , tänk att JAG har sån tur att ha så goda vänner och får vara med och lära mig om så mycket hela tiden   =-)

 Jag och Torpedo

 Jag, Diggeloo och Vissla
     

   / Harriet



     PS. Känns att solen varit med mej hela tiden,  blossande kinder o lätt i sinnet.




   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0