Mätning

Igår, onsdag hade vi beställt mätning på Diggiloo inne på ATG.
Camilla jobbade, så jag och Harriet åkte in med henne... Till min stora lättnad så hade Diggiloo inte rullat så farligt mycket, inte heltäckt med lera,som brukar va hennes klädsel varje dag annars!
Spolade av benen iaf och fösökte och lyckades få henne någorlunda "odammig" Tränsade och åkte!
Vi var där i ganska god tid, så vi ställde in henne i en box så hon fick stå där och se sig omkring lite, men jag har märkt att vänta är inte riktigt Diggiloos melodi, så det blev en del skrapande och så innan vi började mäta!
När hon fick mätkäppen på sig stod hon helt still så det gick fort och smidigt, och en bra mankhöjd fick vi oxå , 140 cm, perfekt! :D
Så nu är hon slutmätt och klar, skönt!
Idag tog Camilla ett litet pass med henne på ridbanan, tjugo min, mest skritt ,såg riktigt trevlig ut!

Idag har även Rolf (hovslagaren) varit hos oss igen! Skodde Karussell, Clea, Julia, Torpedo och verkade Vissla!
Julia och Torpedo fick bara skor på framhovarna denna gång, tror dom klarar sig fint med det!

(Tyvärr blir det ingen bild idag, då datorn vägrar samarbeta)

// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0