Debut

Äntligen har jag fått  " tummen ur"  .  Gör debut i Bloggen med en underbart härlig solig söndag i ryggen.  
 Började dagen med att rida min egen ponny Torpedo.   Han har haft en längre vila men nu är vi sugna på att röra på oss igen .  Julia o Therese tog följe genom skogen o vi njöt av solen o känslan av att det snart är riktig vår.     Efter lunch va det dax för nästa par ut,  Vissla och nyförvärvet Diggeloo .  Efter ca en timmes borstande så såg vi vem som var vem,  dagligt lerbad kanske gör susen även på oss.  ska va hälsosamt sägs de  :)   .     Min dotter Emma intog barbacka ritt på  "Diggan"  och Camilla intog stadig position intill en ivrig skönhet som är sååå härligt nyfiken på livet .   Jag och Therese blev nyfiket bihang genom ännu en solig promenad i solen.   Väl tillbaka i stallet fick par två återgå till sin hage för att fortsätta sitt lerbad.  
    Efter mockning och annat vanlig stallgöra var det dax för par tre,  Clea och Karussell skulle få en omgång i paddocken,  vi drog fram hinder , här skulle det gymnastiseras.   det blev en studdsserie.     Smått trötta och hungriga juveler togs in i stallet för ompyssling för att sen få avnjuta en härlig middag , kunde dom prata är jag säker på att dom skulle säga  Tack .      När allt var inplockat o sista fixen lagd lämnade vi ett gäng nöjda hötuggande hästar i stallet.     Ja pratar nog för hela gänget  om ja säger att det har varit en underbar stalldag.   Många goa skratt och med solblossande kinder tackar jag nu för mig, på återseende  :)

 Emma och Diggeloo.

 Camilla och Vissla.

 Emma, camilla, Diggeloo och Vissla.


/Harriet  (Matrialaren)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0