I väntan på åska?

Att man kan klä sig mot alla väder hör man ju jämt och ständigt, och visst, det ligger väl något i det också. Så därför går det också att rida i alla väder. Det har man ju också gjort genom åren. Hur många gånger har man tillexempel inte kommit tillbaka efter en ridtur och sett ut som en dränkt katt eller som en snögubbe?
 
I skrivande stund sitter jag och hör regnet vräka ner utanför fönstret, inte särskilt uppmuntrande. Men det brukar inte hindra oss från att rida. Idag däremot ligger det åskvarningar ute här och därför är det väldigt troligt att det får bli vilodag för hästarna. Åska är ingen höjdare att ge sig ut i, och det kan ju verkligen komma så plötsligt också så det är ingen idé att chansa.
 
Två gånger har jag ridit iväg när det har varit fint väder och det sedan har slutat med att man har hamnat mitt i ett åskoväder och sett blixten slagit ned. Det undviker jag gärna i fortsättningen.
 
Idag har jag suttit vid tvn i stort sett hela dagen och kollat OS, inget jätteintressant än sålänge men det lär bli bättre ju längre OS pågår. Brukar kunna kolla på nästan alla sporter och tycka det är kul, just för att det är så stora tävlingar. Men allra roligast under sommar-OS är friidrott och såklart ridsport. Såg att det var fälttävlan på webben idag, men det bara hackade hela tiden så det var ingen idé att kolla på. Får nöja mig med att se det som går på tvn istället, så länge det går vill säga. För jag antar att det bara är en tidsfråga innan det börjar åska...
 
Som sagt, klädd för alla väder...
 
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0