Harriet talar !

 efter ca 2 månader i vårat nya paradis så ska ja nu sumera lite.
   som ni läst i bloggen tidigare så har vi fixat hagar och flyttat hit nästan alla hästar, några kvar på sommar bete.
 vi är nu mitt i högsommaren, allt går lätt.  men när hösten och vintern kommer så vet ja att den också kommer gå lättare.   vi har ett litet mysigt stall med en otroligt varm gemenskap.   kommer det motgångar så tar vi dom tillsammans,   .... fatta vilken tur jag har som har såna vänner.  
 
                     ................ i dag har vi mockat hagar, fixat till transporten ( som blev tvättad i går )  och börjat riva gammla väggar i stallet.   ska innnom kort tid bygga lite nytt .   i morgon ska vi ta en tur till stan och kolla lite färgprover,  vi slår på stort och går emot strömmen, de blir varma härliga färger inne i stallet.  jag ska måla blommor på väggarna.  .......  det blir våran alldeles egen oas.   
 ja vet ju att hästarna inte bryr sig men om vi mår bra så mår säkert även hästarna bra, dom känner ju av oss människor.   
 på bilderna nedan ser ni min oas , ett paradis för människor och djur.   nästa vår ska vi måla gården röd.   huset vi bor i är ett renoverat gammalt torp och dom ska vara röda....... ja, ett rött paradis som strax kommer få namnet Segermon !
   en av dom många upplevelserna vi har här så är min favorit när ja drar upp rullgardinen på morronen och kan se hästarna beta utanför fönstret,  ja kan ta på mig morronrocken och gå ner till dom, säga hej och kolla så allt är ok, så även på kvällen.   en sists koll för att försäkra mig om att allt är lugt.    de är en obeskrivlig känsa .
  i skrivande stund lyser faktiskt solen ,  den lägger ett fantastiskt ljus över ängarna.   ja njuter av stillheten på min altan i väntan på att Emma och Camilla ska komma tillbaka från sin ridtur.
 
 
 
 
   //  Harriet Knöös
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0