Uppfödningar

Än sålänge har vi fött upp två egna ponnisar, den första var år 2008. Det var Karussell som då födde ett stoföl som fick namnet Bellaruss. Det var ju innan vi hade startat Segermon, och därför har "Bella" inget stuterinamn. Bella var en helt underbar fölunge och känns väldigt speciell, mycket kanske just för att hon var vårt första föl. Hon hade en mycket envis sida som då och då tittade fram, men allt som oftast var hon väldigt lätthanterlig och supergo! Det är hittills den enda fölningen jag har fått uppleva i verkligheten, en väldigt okomplicerad fölning och ett ögonblick jag aldrig glömmer. Vi hade inte kvar Bella mer än ett halvår, och jag kan ibland fortfarande känna att jag saknar henne. Hon var helt enkelt en speciell dam som charmade alla!

   

Vårt andra föl kom våren 2011, denna gång var det Wendy som även hon fick ett stoföl. Efter att vi hade fölvakat varje natt i ungefär två veckors tid, tog krafterna slut. Vi lämnade henne själv några timmar för att ialla fall få några timmars sömn, och när jag kom till stallet på morgonen kikar jag in till Wendy för att säga god morgon, då står det en svart liten krabat bredvid Wendy och jag trodde inte mina ögon! Det kändes verkligen som att jag drömde. Detta otroligt söta shettisfölet döpte vi sedan till Segermons Corazón Verde, och hon fick smeknamnet Wera. Hon är även hon en väldigt charmig fröken på alla sätt, och är såklart speciell för att hon är vår första Segermon-avkomma.     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0