Ridning med Clea & Karussell

Gårdagens vildtu... eller ridtur menar jag, blev en busig sådan. Med två pigga hästar blev det mycket bakben i luften och både jag och Emma hängde löst ett par gånger! Men det är bara roligt att de är pigga och jag tror det är nyttigt för dom att få busa av sig lite ibland.

Idag stod det dressyr på schemat. Emma & Karussell åkte till Jenny för att träna förut, medans jag trimmade lite med Clea i ridhuset. Var dock svårt att få ut så mycket av ridpasset då Clea i perioder är otroligt känslig i mankammen, just nu har hon en sån period och hon springer runt och skakar i huvudet, ruskar sig och slänger med halsen. Tycker synd om henne, men förhoppningsvis blir det bättre snart! Clea är ju en sån häst som oftast är ganska extrem i allt hon gör, sällan hon gör nåt "lite lagom". Det hör liksom till hennes personlighet! Kilar det på henne så kliar hon sig våldsamt mycket, blir hon rädd för något överdriver hon gärna och om hon t.ex. inte vill hoppa så blir hon stönigare än alla russ i världen tillsammans ;) osv. Hur som haver, lite motion fick hon i alla fall.   



//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0