Tidigt en snöig tisdagsmorgon

Idag åkte jag till stallet tidigt och fixade vatten ute i hagarna, mockade och fyllde höpåsar. Skönt att göra stallsysslorna på morgonen ibland faktiskt, trots att jag verkligen inte är någon morgonmänniska.. Men när man väl är uppe och igång, så är jag mycket mer aktiv och effektiv på morgonen än på eftermiddagen. Red gjorde jag också. På Karussell(!) Emma ska träna dressyr för Jenny ikväll med Clea, så då passade jag på att köra ett pass med Karussell istället. Det händer lite då och då att jag rider henne, och hon är faktiskt ganska rolig! Var trots allt drygt 7 år sedan jag slutade rida B-ponny regelbundet (tiden går så fort!) men jag har inte växt sådär jättemycket sen jag var 13, så det ser kanske inte lika dumt ut som det känns... Det är nog bara så att man har vant sig vid att rida större ponnyer, så då känner jag mig som en jätte när jag sitter på Karussell! När jag väl börjat rida tänker jag inte på det. Joggade mest idag, försökte lägga henne i ganska låg form och mjuka sidorna på henne, sen jobbade jag lite med galoppen också.   


Hittade ingen gammal bild på mig och Karussell nu, så slänger upp en bild på 2-åringarna
 istället. De var så söta när jag var ute med mat till dom förut så var tvungen att fota, dock vill dom ju aldrig stå still just när man ska försöka ta en bild men så är det ju med dessa djuren :)




Syskonkärlek på allahjärtansdag <3

//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0