Ridning i Grums

Lastade pållarna och körde till Grums för lite ridning idag, Emma ville träna dressyr inför helgen och jag hakade på. Clea var rätt spänd till en början och jag fick kämpa en del med att få henne att gå fram och släppa genom högersidan. I slutet av ridpasset passade jag på att hoppa lite också eftersom det stod en hel del hinder framme i paddocken. I dressyrsadel och allt, men det gjorde inte så jättemycket för jag skuttade mest över småhinder. Mur, grind, vågplank och vattenmatta, Clea tyckte det var skitkul, var ett tag sedan hon hoppade nån annanstans än i skogen nu. Efter vi hade hoppat släppte hon verkligen och blev mjuk och följsam.
 
Emma var nöjd med sitt ridpass idag med, Karussell var jättemjuk från början och hon såg väldigt fin ut också. Hon tränade mycket på galopparbetet samt skolor och bakdelsvändningar.
 
 
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0