OS

Inspirerad efter OS-finalen i dressyr fick det bli ett dressyrpass i kväll. Trots att det kändes rätt bra, särskilt ju längre jag red, så är det nog en liten bit kvar tills man är i klass med OS-ryttarna! ;)
 
Finalen bjöd i alla fall på mycket som var sevärt, kür är ju iofs alltid kul att kolla på, men en OS-final innehåller ju ändå världens bästa ekipage så det är väl inte konstigt om den håller hög klass. Procenten var skyhöga och trots fina ritter av både Patrik och Tinne så var de inte riktigt nära medaljplats. De tre som hamnade på pallen var helt klart värda det. Parzival som kom på andra plats såg riktigt bra ut tycker jag. (Det gjorde ju de andra också såklart!) Spanjoren Juan Munoz Diaz med sin vita PRE-hingst är alltid lika frän att se, och Edward Gals Undercover gillar jag skarpt! För att inte glömma Anky och Salinero.
 
Tyskland, Nederländerna och Storbritannien är som vanligt framgångsrika och svårslagna. Tyskarna som vunnit lagdressyren senaste femtioelva åren fick nöja sig med silver efter att britterna stod för otroliga resultat. De vann ju dessutom laghoppningen så de har inget att klaga över!
 
Överlag tycker jag svenskarna har gjort riktigt bra insatser i både hoppning, dressyr och fälttävlan, men det har varit grym konkurrens. Vi fick ju åtminstone med oss en medalj från fälttävlan, det är inte illa :)
 
Tycker såklart synd om Roffe också, riktigt trist att han inte kunde vara med. Men han kommer igen, det är jag säker på! Han är en riktig förebild som förtjänar all framgång.
 
Nu ska jag se 200 metersfinalen!
//Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0