tre nivåer träning

Första häst till träning idag var Vissla. Hon fick pröva på att bli longerad för första gången! Therese stod i mitten och höll i linan, medans jag ledde runt Vissla på voltspåret. Mest bara för att hon skulle få pröva på detta en gång :)

Diggiloo var näst på tur, red henne lite i paddocken och det kändes rätt bra tycker jag. Red henne innanför spåret och tränade henne på att gå rakt fram mellan hjälperna. Hon börjar bli mycket mer stabil och stadig nu, så med mer ridning tror jag hon blir jättefin! Men vi skyndar långsamt, ingen idé att rida igång henne för snabbt. Växlar ridning i olika miljöer med arbete på marken, varvat med lite vilodagar också såklart.

Sedan var det Cleas tur och då var det Emma som fick jobba, eller ja, Clea fick också jobba... De tränade ett pass för Jenny och efteråt såg båda två ganska svettiga ut! Vem som kämpade mest vet jag inte men det var iaf nyttig träning för de båda och det såg bra ut också! Emma fick jobba ordentligt med Cleas högersida och när det lossnar ser hon väldigt fin ut. Roligt att se :) 




//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0